أثر استخدام استراتيجية خرائط المفاهيم في تدريس مادة صعوبات التعلم على التحصيل الدراسي لدى طالبات كلية التربية بجامعة الزاوية
Main Article Content
Abstract
The study aimed to reveal the effect of using the concept maps strategy in teaching learning difficulties on the academic achievement of the seventh semester students in the Biology Department at the Faculty of Education at Al-Zawiya University in Libya. It is taught using the strategy of concept maps, while the control group consisted of (33) students studying using the usual method. The scores of the six levels of academic achievement (remembering, understanding, applying, analyzing, synthesizing, and evaluating) for the benefit of the students of the experimental group according to the use of concept maps. It also recommended holding training courses and وworkshops for faculty members on how to use strategies in teaching.
Article Details
How to Cite
أبوسيف وداد الشيباني. 2023. “أثر استخدام استراتيجية خرائط المفاهيم في تدريس مادة صعوبات التعلم على التحصيل الدراسي لدى طالبات كلية التربية بجامعة الزاوية”. Al-Qurtas Journal for Human and Applied Sciences 2 (23). https://alqurtas.alandalus-libya.org.ly/ojs/index.php/qjhar/article/view/780.
Section
المقالات